دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 20 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید تصور کنید که اگر بخواهید شیرینی پزی را به عنوان یک کسب و کار در خانه شروع کنید، نیاز به داشتن ابزارخاصی نیست و با همان ابزار داخل آشپزخانه کارتان راه میافتد. اما دقیقا از زمانی که شروع به پخت کنید متوجه می شوید که کار کردن بدون ابزار تخصصی چقدر سخت است. در این مقاله ما لیستی از تجهیزات و طرز استفاده از آن تهیه کرده ایم که شما می توانید با مطالعه آن و با توجه به محصولی که می خواهید تولید کنید، وسایل پرمصرف مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای شیرینی پزی خانگی

مزایای استفاده از تجهیزات قنادی حرفه ای

  1. دارای ویژگی هایی خاص هستند که به بهتر و با کیفیت تر شدن محصول شما کمک می کند.
  2. دقت و کنترل بیشتری دارد که به شما اجازه می دهد فرآیند پخت را بهتر کنترل کنید.
  3. طراحی خاص تجهیزات شیرینی پزی، زیبایی و استایل ویژه ای به شیرینی های شما می بخشد.
  4. به عملکرد بهتر و بهره وری بیشتر در زمان پخت کمک می کند.
  5. این تجهیزات دارای امکانات و قطعات اضافی هستند که به شما اجازه می دهد امکان خلاقیت در شیرینی پزی را می دهد.

ترازوی دیجیتال

از آنجایی که برای پخت کیک و شیرینی اندازه گیری دقیق مواد اهمیت زیادی دارد، بهتر است به جای استفاده از پیمانه، از ترازوی دیجیتال استفاده کنید.

ویسک، همزن برقی دستی و همزن ایستاده

تقریبا در دستورپخت هر شیرینی و کیک، ترکیب کردن و همزدن مواد وجود دارد. بسته به نوع شیرینی و کیک شدت و زمان همزدن می تواند کم یا زیاد باشد و شما باید بسته به محصولات خود، همزن های مورد نیاز را تهیه کنید.

همزن برقی دستی و همزن ایستاده

همزن دستی (ویسک)

 این همزن بیشتر بخاطر نحوه ی استفاده راحت آن مشهور است. از این همزن معمولا برای مخلوط کردن و یکدست کردن مواد استفاده می شود. این همزن در اشکال مختلفی در بازار موجوداست، مانند همزن فرانسوی، همزن صاف، همزن فنری، و همزن توپی. که معمولا فلزی هستند ولی نمونه چوب، پلاستیک یا سیلیکون آن را هم می توانید تهیه کنید.

همزن برقی دستی

معمولا این نوع همزن زمانی کاربرد دارد که سرعت همزدن مواد باید زیاد و یکدست باشد. مانند همزدن تخم مرغ و مایعات یا زمانی که میخواهید خمیری را ورز دهید. البته در استفاده طولانی مدت، امکان خسته شدن دست، فشار به دستگاه و خطا در نحوه استفاده وجود دارد که بهتر است در این موارد به سراغ همزن ایستاده بروید. از برندهای مطرح همزن دستی می توان به گاستروبک، بوش، فیلیپس و براون اشاره کرد.

همزن کاسه ای (ایستاده)

این نوع همزن کاربرد زیادی برای یک دست کردن خمیر و فرم دهی خامه دارد. کاسه این نوع همزن حتما باید از جنس استیل باشد و همزن با کاسه های پلاستیکی ابدا مناسب استفاده نیستند و نتیجه خوبی به شما نمی دهند. از بهترین برندهای این محصول می توان به کیچن اید اشاره کرد.

کاسه های همزن

بهتر است برای همزدن مواد کیک و شیرینی کاسه مخصوص کنار بگذارید و از آن کاسه هنگام آشپزی استفاده نکنید تا چربی و بو نگیرند. این کاسه ها از جنس شیشه ای و استیل ضدزنگ و در سایزهای بزرگ و کوچک در بازار در دسترس هستند. برای همزدن خامه بهتر است دیواره کاسه بلند و برای همزدن مواد کیک، دیواره آن کوتاه باشد.

قالب کیک

برای شروع پیشنهاد می کنم از هر قالب کیک پر استفاده حداقل 2 عدد داشته باشید. مثل قالب های گرد 6اینچی، 8 اینچی و 9 اینچی. این قالب ها معمولا در دو جنس فلزی و سیلیکونی هستند که نوع فلزی گرما را بهتر منتقل می کند و در نوع سیلکیونی جداکردن کیک بعد از پخت راحت تر صورت می گیرد.

شما برای هر نوع کیک و شیرینی که درست می کنید به جعبه مقوایی مناسب آن نیاز دارید که با کلیک روی تصویر زیر می توانید نمونه های آن را مشاهده کنید:

جعبه شیرینی آماده

انتخاب فر مناسب

فرض کنید یک مناسبت خاص در پیش است و چندین سفارش فقط برای یک روز دریافت کرده باشید بنظرتون بدون داشتن فر مناسب می توانید در زمان درست و به موقع سفارشات را تحویل دهید؟ انواع مختلفی از فرها با ویژگی و ابعاد متفاوت در بازار وجود دارند، که می توانید براساس نیاز و تعداد سفارشاتتان یکی از آنها را انتخاب کنید. فر در نوع گازی و برقی ارائه می شود.

نوع فر برقی عملکرد بهتر و یکدست تری دارد اما مصرف برق آن زیاد است. داشتن فن برای یکدست کردن حرارت مهم است. بعلاوه ممکن است بخواهید همزمان علاوه بر شعله پایین، شعله بالای فر هم برای طلایی کردن شیرینی ها روشن باشد که فرهای کمی با قیمت بالا این قابلیت را دارند.

الک یا سیفتر

این وسیله از همه چیز مهم تراست. ما به وسیله این ابزار می توانیم کلوخه ها را از مواد خشک مانند آرد و مواد کاکائویی جدا و آرد را هوادهی کنیم که این عمل ساده باعث سبک تر شدن مواد شده و به خوشمزه تر شدن کیک و بافت اسفنجی آن کمک می کند. مراقب باشید که روزنه های الک باید کوچک باشد.

وردنه، غلتک، برش خمیر و برس شیرینی پزی

قبل از خرید قالب کیک، بهتر به فکر خرید یک وردنه و یک برش خمیر باشید زیرا این دو محصول جزء وسایل ضروری برای هر قناد است. (از وردنه برای پهن کردن و از برش خمیر برای شکل دادن خمیر استفاده می شود.) در نهایت باید از یک برس با کیفیت برای پخش کردن کره، تخم مرغ یا روغن برروی شیرینی ها استفاده کرد.

توری خنک کننده

یک توری خنک کننده از سیم فلزی ساخته شده است که می تواند کیک و شیرینی را از فر بیرون آمده روی بگذارید تا خنک کند. توری خنک کننده اجازه می دهد تا هوا به طور کامل در اطراف کیک و شیرینی گردش کند اگر بجای توری خنک کننده از بشقاب یا یک سطح صاف استفاده کنید ممکن است زیر کیک و شیرینی که هوا نمی خورد خمیری و چسبناک شود.

توری خنک کننده کیک و شیرینی

جدا کننده تخم مرغ

اگر برای جدا کردن زرده از سفیده، با دست مشکل دارید، با تهیه یک ابزار کوچک می توانید خیال خود را راحت کنید. این ابزار در انواع مختلف در فروشگاه های لوازم قنادی برای خرید وجود دارد.

پیمانه مایعات و مواد خشک

برای اندازه گیری مایعات به پیمانه مدرج شیشه ای و برای اندازه گیری مواد خشک به پیمانه استیل یا پلاستیکی نیاز دارید. از پیمانه مواد خشک در دستوراتی استفاده می شود که حجم مواد به صورت پیمانه ای ذکر شده است.

محصولات خود را در چه جعبه ای تحویل مشتری دهیم؟

در پخت کیک و شیرینی ابزارهای گوناگونی وجود دارد که ما فقط به چند موردی که بیشترین اهمیت و کاربرد را داشتند اشاره کردیم. به این امید که شما عزیزان با هزینه کم بتوانید بهترین عملکرد را در کسب وکار خانگی خود داشته باشید. زمانی است که محصولات خود را آماده کرده و می خواهید به مشتری تحویل دهید، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها از جعبه کیک خانگی استفاده کنید.

این جعبه را می توانید با یک برچسب حاوی لوگو و آدرس پیچ خود بعلاوه یک روبان زیبا تزئین کنید و به این نحو حس خوبی در ذهن مشتری بجا بگذارید.

منبع: malekmoghava.ir

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ojIgEDWU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه